Wednesday, February 8, 2012

Lunar calendar new year's day!

We had a special dinner for the lunar calendar new year's day. David and Natalie came over to our place, and I made a Korean traditional new year meal. The food was great, and we had a fun time. I'm thinking to do this celebration every year to teach Korean culture to our children, and I'm excited about it.
우리 가족은 음력설 특별 저녁을 가졌다. 사골 떡만두국과 갈비찜을 만들고 몇가지 나물을 함께 먹었다. 나의 음식솜씨에 비하면 대단한 성공이었고, 남편은 먹는동안 5분간격으로 감탄을 금치 못했다. ㅋㅋ 우리 아이들에게 한국문화를 가르치기 위해서 매년 이 행사를 계속할 예정이다. 내년에는 주아에게 만두 빚기를 가르쳐 줘야지 ㅋㅋ
And my friend, Myungwon invited us for the late lunar calendar new year's party too, and we had a wonderful dinner and had a chance to meet some friends. It was fun!
내 친구 명원이 친구들을 모아 음력설 저녁파티를 열었다. 맛있는 음식을 즐기고 좋은 친구들을 만날 수 있었다.
Campbell picked her fortune cookie, and it said....
파티에서 주아가 뽑은 새해 운. 건강과 행복이 당신에게 찾아올 것입니다. 최고의 운이었다! ㅎㅎ
Just perfect!

No comments:

Post a Comment